streda 14. januára 2009

Recenzia: THe Fialky – Šance + rozhovor s Kečupom

Tak a konečne som sa pustil do recenzie cédečka, ktoré mi už pár dní leží na stole , no okrem toho dáva pekne zabrať môjmu rádiu. „Nejako mi to nesedí, je to celé nejaké čudné, musím si to pustiť zas a zas...ááá mám to, vedel som, že to nemôže byť zlé...“ Povedal som si po cca 3 vypočutí nového alba českej mini legendy (veď hrajú už 9rokov:))punku THe Fialky - Šance. No ale ako začať...asi pekne od začiatku - od obalu.

Ten je ako som si u Fialiek od ich EP Punk 77 zvykol klasicky “fialkovský“...4 týpci...logo kapely a nejaké tie hviezdičky...no tento je niečim výnimočný...zaujala ma krásna ružová farba, ktorá sa mi veľmi pozdávala aj na obaloch napr. Generation X...je vidieť, že Fialky majú vycibrený vkus, čo sa kapiel týka:) Ďalšou vecou je výborne urobený booklet, kde okrem fotiek a textov samozrejme, nájdete aj zaujímavé okienko, kde sú úryvky z rozhovorov s kapelou z časopisov a webov akých len chcete...ozaj dobrý nápad. Nuž ale pusťme sa do skladieb...Prvá s názvom “černý ovce“ hovorí o tom, čo zažije občas určite aspoň jeden z nás, ale nám to nevadí, pretože ako sa aj v songu spieva nám je koľajach vedľajších predsa len lepšie. Dvojka je s názvom “Pogo“ ku ktorému nemám čo dodať, snáď len, že baby neodmietajte Kečupové pozvania k tancu, lebo aj o vás urobí song :) Trojka je už známa skladba, kedysi prezentovaná na mojej bývalej relácií, no tentokrát prichádza s lepším zvukom a zo skvelého songu sa tak stal ešte lepší.

Punk rock – tak sa volá ďalší song, ktorý je o jednej nádhernej veci (ak to vôbec môžem nazvať vecou), ktorú nadovšetko milujem a veď názov hovorí za všetko. Za spomenutie určite stojí aj song číslo sedem “Přitelé“ ktorý hovorí o tom keď priatelia nie sú priateľmi...Trochu veselšia, aspoň teda melódiou je skladba č. 9 “Singl“ . Doplnená je veselím pískaním, čo sa mi ohromne zarylo do uší a tak táto skladba umňa určite víťazí. O čom ale tento song je? Myslím, že keď poviem názov skladby „Prečo to tak vždycky skončí?“ od Zóny A bude hneď všetko jasnejšie.

Takto by som ale mohol pokračovať ešte dlho dlho, pretože na CD je ešte ďalších sedem skladieb, ktoré som nespomínal...verím, ale že prvou polovicou som vás naladil dostatočne nato, aby ste si o zvyšku utvorili názor samy. Ja dávam 9/10 a dodám, že keď Fialky ostanú tam kde boli a sú tak ich budem mať ešte dlho rád...punk rock, baby, rum a kola to ja ozaj môžem.

A spomínaný rozhovor s Mr. Ketchupem

1. Nazdar Kečupe...na začiatok prezraď prečo ste sa rozhodli pre názov „Šance“ ? Bolo to kvôli rovnomennému songu, ktorý sa na CD nachádza, alebo to má korene niekde úplne inde?

Kečup: Jeee, když si vzpomenu na to, že jsme uvažovaly, že se to bude jmenovat „Průser dva“, tak se musim smát.:)) ..pak jsme ještě vyřadily asi dalších pět názvů... blbejch :) Prostě šance tu ještě jsou!

2. Druhý radový album sa od prvého líši počtom skladieb (na novom CD je o jednu viac), hrubším bookletom, zmenou spevu, ale aj zostavou a tým konkrétne myslím Dannyho, ktorý do kapely zavítal len pred pár rokmi a tesne pred nahrávaním alba ju opustil...čo bolo dôvodom jeho odchodu?

Kečup: Když se Volfík, hrál s náma před Dannym, rozhodl odejít, tak jsem potkal Dana v hospodě a řikal mu to. On na to, že s náma začne hrát. A přesně takhle mi jednou řek, že s náma už hrát nebude. Byl to fajn rok a půl. Naštěstí jsme rychle našli perfektní náhradu v Marcelovi Greenovi. Green je starej kámoš Toma, už předtím s náma jen tak občas jezdil na koncerty, a když jsme opravdu pochopily, že to Danny s odchodem myslí vážně, tak si jen prostě na další mejdan vzal kytaru a bylo.

3. Aké ohlasy zatiaľ dostáva nový album od vašich fanúšikov? Ste s nim spokojní aj vy?

Kečup: Všechny písničky už od prvního dema hraju nejdřív ségře, když se jí to líbí, tak to zahraju klukům a když i jim, tak to nahrajeme, takže my a ségra jsme rozhodně spokojený :) No lhal bych, kdybych řikal, že ohlasy vůbec nesledujem, ale neni to zas tak důležitý.. Každopádně mě jako skalního Zóňáka potěšila reakce Konyka a Pavlovi Papagájovi, se to asi taky líbilo, když to vydal, za což jsme moc rádi. Ohlasy jsou v pohodě ... Jen bych rád řek, že nikoho, „kdo nás poslouchá“ bych nenazval slovem „fanoušek“, to maj „velký kapely“, nebo ve fotbale. Pro nás jsou to prostě lidi, který se chtěj bavit stejně jako my a drtivá většina z nich jsou stejně naši kámoši, nebo známí z koncertů a mejdanů... Všechny zdravíme!

4. Do akého songu ste vkladali najväčšie „Šance“ ? Myslím tým od ktorej skladby ste očakávali, že bude hitom...niečo podobné ako napr. song Punk 77 na predchádzajúcej doske... :)

Kečup: Takhle to nejde dělat, že by jedna písnička měla bejt lepší, prostě se něco natočí a pak časem se možná nějaká písnička líbí víc než ostatní. Tomovi a Otovi se teď momentálně třeba nejvíc líbí „Přátelé“, mě zas „Tenisky“. No i když to je asi proto, že si vždycky vzpomenu na osobu, která mě k složení tý písničky inspirovala :))

5. Je to síce ešte skoro, ale plánujete aj videoklip?

Kečup: Neplánujem :)

6. Ešte by som sa vrátil k samotnému bookletu, o ktorom som spomínal, že je hrubší ako na prvom CD, ale je aj viac “premakaný“ a veľmi pekne urobený...nemôžem zabudnúť ani na pekné fotky a hlavne na úryvky z rozhovorov...koho to bol nápad? Pretože aspoň u slovenských a českých interpretov nie je časté aby si na booklet niečo podobne dávali...ale jednoznačne výborne :)

Kečup: Když mám nový cd, tak si rád prohlížim jeho booklet. U pár kapel jsem už viděl, že tam maj historii, nebo třeba různé info o tom jak která skladba vznikla. Historie se nám tam psát nechtěla a jak která skladba vznikla jsme si nějak nemohly vzpomenout, nebo spíš nemohli zveřejnit:) ..tak jsme vymysleli tohle.

7. To by bolo k tomuto mini rozhovoru všetko...už mi len ostáva vám popriať všetko dobré, nech vám to hrá ešte dlho a hlavne nech sa už len zlepšujete...a dodatočne Happy New Year...!

Kečup: Díky, tobě taky kámaráde! Nějakej čas nám to snad ještě vydrží, ale na zlepšování to nevidim;)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára