sobota 28. augusta 2010

Playlist august 2010 - part one

Nový playlist po poriadne dlhej pauze bude tento krát rozdelený, tak ako aj ten posledný na dve časti. Každá časť bude pozostávať z desiatich skladieb a dneska sa pustíme do tej prvej...

Playlist august 2010 part one obsahuje prevažne skladby, ktoré poslednú dobu hodne počúvam, ale aj skladby, ktoré boli najžiadanejšie ešte na Rádiu A1 v relácii UniteScene. Tak poďme na to pekne po poriadku.

Jedničkou je úžasná kapela The Stranglers o ktorej sa na blogu poslednú dobu hlavne kvôli jej návšteve na pohode písalo veľmi veľa. Do playlistu však doteraz nebola pridaná žiadna ich skladba tak to treba okamžite napraviť. Očakávaná by bola zrejme skladba "No more Heroes", no tu by som si rád ušetril do neskorších playlistov a tak pridávam skladbu "Sveridge" z ich tretej LP "Black and White (1978)".  Ide o švédsku verziu pôvodnej skladby Sweden, ktorá má podľa mňa parádne tempo a severský jazyk jej dodal úžasnú eleganciu a verím, že budete s mojim názorom súhlasiť. 

Druhú a tretiu kapelu som vytiahol z parádnej jugo kompilácie "Novi punk val" z roku 1981 nabitej pätnástimi hitmi. Platňu mám samozrejme v mp3 podobe nakoľko sa pod 80€ zohnať nedá, no verím, že raz bude v mojej zbierke, pretože je to lahôdka, ktorú musí každý punkový gurmán vo svojom vinylovom jedálničku mať!  Z kompilácie som vybral najväčšiu legendu Jugo Punku - Paraf, ktorá sa svojim prvým albumom dobila až za veľkú mláku a uznávaná je na celom svete aj dnes. Rovnako kvalitná je aj skupina Termiti, ktorých môžete poznať aj napríklad z albumu "Trojka" od Slobodnej Európy kde sa nachádza ich na novo nahratý hit Vjeran pas. Presne túto istú skladbu zaraďujem do playlistu, akurát z rozdielom, že ide o pôvodnú verziu. 

K štvrtej skladbe sa viaže naozaj zaujímavý príbeh, nakoľko som túto skladbu počul v reklame na Discovery a hneď som si spomenul, aká krásna skladba to je, Talking Heads  a ich "Creatures of Love".

Nasledujúce tri skladby od Devo, Angelic Upstarts a Mad Parade sú jedne z najžiadanejších z čias Rádia A1 a tak dúfam, že Vás potešia aj teraz po viac ako dvoch rokoch od ich prvého uverejnenia. 

Na nasledujúcu skladbu som pyšný zrejme najviac, nie žeby som ju mal radšej ako ostatné, ale konečne po dlhej dobe môžem chváliť niečo z našej domácej (českej) scény. Ide o projektík Sida z Degradace, ktorému dal názov "Staré Pušky" . Kapela vydala nedávno svoje debutové CD "Sladkých 11", ktoré je “naprosto k sežráni“. Viac už ale o puškách v recenzii od Radka z Nežfaleš TU, alebo v tej mojej už za pár dní. 

Eater a ich najlepšia skladba "Point of View"  spolu s klasikou The Jolt uzatvárajú prvú polovicu augustového playlistu. V tej druhej sa môžete tešiť na punkové hity, ktoré pozná hádam každý, no aj napriek tomu sa nikdy neopočúvajú. 

richard.muska@gmail.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára