nedeľa 29. augusta 2010

Playlist august 2010 - part two


Spomínaná druhá časť augustového playlistu je tu a tešiť sa môžete na desať punkových hitov, ktoré kedysi somnou neuvertiteľne zamávali a aj napriek tomu, že sú opočúvané, sú vždy najlepšie. Verím, že sa budú páčiť.

Kapela, ktorá ma v mojej mladosti najviac ovplyvnila je bez akýchkoľvek debát Zóna a a tak ju uverejňujem ako prvú. Pridal som skladbu z albumu "Nie je to tak zlé" z 93. Album je samotnou kapelou síce považovaný za najslabší, hlavne kvôli zlému zvuku, no vo mne tento album oživuje spomienky ako sme v 14 rokoch s kamošmi s nalepenými ušami na rádiu počúvali túto starú kazetu stále a stále dookola a punk považovali za dokonalý zmysel života (dnes to ostalo hádam len mne). 

Druhou skladbou je taktiež legenda, už ale z Británie a je to Fast Cars a ich hit "The Kids Just Wanna Dance", ktorý bol premňa jeden z prvých powerpopových, aké som vôbec počul a to mi samozrejme otvorilo bránu k ďalším. Napríklad aj k The Flys, ktorých "Love and Molotov Cocktail" z rovnomenného singlu ale aj LP/CD albumu "Waikiki Beach Refugees" počúvam doteraz a celkovo túto kapelku na čele s Neilom O'Connorom radím k mojej top 5. 

Ďalším je Johnny Thunders a lámači sŕdc a ich najväčší hit "Born To Lose", ktorý som počul prvýkrát snáď ešte keď som mal 12 rokov na kazete v prevedení Sida Viciousa (ešteže máme starších bratrancov) . Na piatu skladbu som si musel pustiť cover album od Die Toten Hosen, aby som si spomenul aká úžasná skladba to je (hudobne aj textovo) - Eddie & The Hotrods – "Do anything You Wanna Do"

Nasleduje Blitz a zrejme ich jediný song, ktorý sa mi páči "New Age" a potom už snáď každým známa "Viva la Revolution" od The Adicts.

V takomto playliste okrem Ameriky a Británie nemôže rozhodne chýbať ani Severné Írsko, ktoré kedysi produkovalo tie najlepšie kapely. Protex patrí určite k jednej z nich a "Don't ring me up" si musíte zamilovať, ak sa tak už nestalo :) K tejto kapele ešte spomeniem, že im nedávno vyšla zberateľská edícia LP, viac o tom ale už v chystanom článku. 

V závere ešte Mod revival Vapors  - "Turning Japanese" z ich prvého a najlepšieho albumu "New Clear Days" (1980) s Weathermanom na obale. Úplný koniec tomuto playlistu dáva u mňa po Ramones Top one kapela The Kids z Belgického kráľovstva pri ktorých som mal naozaj dilemu pri vyberaní toho najväčšieho hitu. Nakoniec som s ale rozhodol pre ten najkomerčnejší z tretieho albumu "Black out – There Will Be No Next Time"


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára