štvrtok 23. decembra 2010

Interview: Ritchie Ramone

Richie Ramone za své působení u Ramones v letech 1983-87 stihl odehrát přes čtyři sta koncertů a natočit tři, dle mého vynikající, desky Too Tough to Die, Animal Boy a Halfway to Sanity. Sám napsal i několik skladeb, jako například hitovku Somebody put something in my drink, kterou si do repertoáru vypůjčila třeba i česká legenda Plexis. Po delší hudební pauze tento muzikant a známý bojovník za práva zvířat sestavuje novou kapelu a chystá se s ní natočit zbrusu novou desku...

Dáváš dohromady novou kapelu a chystáš nové songy. Chceš vydat nějaké album a potom vyjet na turné? Řekni, na co se mohou fanoušci těšit.

Mám v plánu odjet nejdřív turné a potom jít něco nahrát do studia. Na turné mohou fanoušci očekávat skvělý nový materiál, stejně jako skladby Ramones z Too Tough to Die, Animal Boy a Halfway to Sanity. Samozřejmě zahrajeme také pár klasických hitů Ramones.


Viděl jsem nějaká videa z tvého brazilského turné, na kterém jsi také zpíval. Budeš ve své nové kapele hrát na bicí nebo jen zpívat?

Budu hrát na bicí a některé songy budu i zpívat. Bude to skvělá live show!


Kdy jsi vlastně začal hrát na bicí? Jaké byly tvé začátky?

Na bicí jsem začal hrát již ve čtyřech letech! Učil jsem se taky hudební teorii a noty, což je myslím důležité, pokud chceš být perfektní muzikant.


Než jsi se připojil k Ramones, hrál jsi v kapele Velveteen. Jak na tebe Ramones přišli a jak tě oslovili?

Velveteen byla skvělá kapela, ale trochu jsme předběhli svou dobu. Tenkrát jsem byl ve zkušebně The Shirts (newyorská power popová kapela ze 70. let) a Matt dělal pro Ramones bedňáka. Řekl mi, že Ramones hledají bubeníka. Zavolal jsem tedy Monte Melnickovi (tour manager Ramones), slovo dalo slovo a bylo to. Měli jsme pár zkoušek a mohli jsme vyjet. Prostě ve správný čas na správném místě.


Během svého působení v Ramones jsi pro ně napsal několik skladeb, jako kupříkladu Somebody put something in my drink, Can´t say anything nice nebo třeba I´m not Jesus. Slyšel jsem, že Johnny nechtěl mít tvé songy na albu, je to pravda? Jaký měl důvod?

Tohle byla otázka peněz. Johnny by totiž nevydělal hodně peněz za alba, protože by nedostal ani dolar za songy, které jsem napsal já. Mohl jsem napsat více songů, ale on byl proti. Což je škoda, protože fanoušci chtěli, abych napsal víc písní. No, teď je budou mít!


Jaké jsi měl vůbec vztahy s Johnnym, Joeym a Dee Deem?

Joey a Dee Dee byli skvělí kámoši. Na turné jsme spolu chodili ven a popíjeli každou noc a v New Yorku jste mě s Joeym mohli vidět pořád. Johnny měl rád své soukromí a opravdu s ním nebyla moc legrace. Joey a Dee Dee byli úplne jiní a zažil jsem s nimi vážně skvělé časy. Oba mi hodně chybí a často na ně myslím.


Co jsi dělal po odchodu z Ramones? Myslím, že k bicím ses vrátil až v roce 2007, je to tak? Bylo těžké začít znovu bubnovat po takové době?

Chtěl jsem si odpočinout od hudebního průmyslu, dobít baterie. A pak jsem v roce 2006 zahrál na oslavě Joeyho narozenin v New Yorku (párty každoročně pořádá Mickey Leigh, bratr zesnulého Joeyho). Další rok jsem potom vystupoval se svým kouskem West Side Story s různými orchestry, což bylo velmi zajímavé. Chystám se napsat více věcí pro symfonický orchestr, protože je úžasné řídit devadesátičlenné těleso. Šest měsíců jsem cvičil každý den, abych se dostal zpátky do formy. Přijde mi, že teď hraju lépe a rychleji, než kdy předtím.


Četl jsem, že Dee Dee Ramone chtěl ve svém rapovém období nahrát desku právě s tebou, proč k tomu nedošlo? Nebo snad existují nějaké vaše nahrávky?

Nahrávku Funky Man jsme udělali spolu. Mám několik nevydaných písní, které jsme nahráli v mém domácím studiu a někdy v budoucnu bych je chtěl vydat na albu na jeho památku. Ten materiál ukazuje Dee Deeho z jiné stránky, kterou by veřejnost taky měla poznat. Myslím, že by byl rád.


Co děláš kromě muziky?

Rád hraju golf. To je něco úplne jiného, než hrát muziku. Ale psaní písní a to, abych se vůbec udržel na hudební scéně, mi zabírá většinu času. Jo, taky ještě rád vařím a jím.


Vyrazíš s novou kapelou i na turné do Evropy? Rád bych vás viděl.

Jednáme s lidmi z Evropy a zdá se, že někdy v půlce příštího roku by to mohlo vyjít. Jakmile bude vše jasné, zveřejním všechny koncerty na svých stránkách www.richieramone.com, takže se nejspíš brzy uvidíme!


Děkuji ti moc za rozhovor a přeji hodně štestí s kapelou!

Díky, Rudee....Mír!

Rudee

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára