sobota 4. decembra 2010

Interview s Koňýkom o "Všetko najlepšie" a chystanej radovke

Moja prvá otázka by smerovala k obalu, ktorý je z Revovej a tvojej dielne (výberovka Všetko najlepšie). Podobne to bolo, ak sa nemýlim na albume Na predaj a zbierke dovtedy nevydaných skladieb Klenoty a odpadky, kde hlavne Revo ako grafik potvrdil svoju kreativitu. Tentokrát ste na obal použili sympatickú kostričku a mňa by zaujímalo ako ste k nej vôbec prišli a či ju plánujete používať aj naďalej, alebo to bola len taká jednorázovka?

Revo je génius, hrá na gitaru, skladá hudbu, robí texty, nahráva songy vo svojom štúdiu a je to ešte aj šikovný grafik. Lebku som uvidel v Poľsku na nejakom elektrickom zariadení a hneď sa mi zapáčila. Ukázal som fotku Revovi a bolo jasné, že máme obal. Náležite ju vyzdobil k 27. narodeninám a bolo. Jasná vec, že s nami bude aj naďalej, som velmi rád, že máme konečne nové logo. Už asi päť rokov som ho od Reva požadoval... a nič! Je to lenivý pes.

K samotnému vydaniu CD sa prihlásilo EMI, no nebolo to pokiaľ viem z Vášho rozhodnutia. V hre išlo o získanie práv na iné albumy. Mohol  by si to trochu vysvetliť?

Jednania sa naťahovali vyše dva roky, nakoniec zavážilo najmä to, že Inflagranti Records je po krachu svojho hlavného distribútora Davay, vo velmi zlej finančnej situácii a jednoducho som na vydanie nemal prachy. Áno, oplátkou za moje udelenie licencie na veci vydané u mňa, prevedú EMI v roku 2012 práva na albumy V životnej forme a Nikto nevie jak to dopadne na Inflagranti Records.

Ešte by som sa vrátil k EMI a k albumu Nikto nevie jak to dopadne, ktorý podobne ako táto výberovka vychádzal u tohto „giganta“.  Tam sa vyskytla skladba 7 detí, kde sa použilo slovo „jebe“ a zdá sa mi, že práve s týmto „vulgarizmom“ malo EMI problém. Ak je to tak neopakovala sa opäť story pri songu Chleba?

EMI nemala vôbec žiadny problém, ani so 7 detí, ani s Chlebom. Vôbec do ničoho nemali podla zmluvy právo zasahovať. Všetko je tak, ako sme to povyberali a spravili my.

S uverejnením troch nových skladieb ste potvrdili, že Zóna dozrieva ako víno. Čím hráte dlhšie, tým ste lepší a nápady sa nestrácajú, ba naopak dokážete vždy milo prekvapiť. Spomínané skladby boli ale prv chystané na novú radovku a nie na Všetko najlepšie, čo by mohlo znamenať,  že sa posuniete o 3 kroky späť v práci na novom albume. Je to tak, alebo spomínané skladby budú ešte raz nahraté aj na radový album?

Bodaj by si mal pravdu, s tým nestrácaním nápadov! Bohužial, opak je pravdou, takže určite budú aj na novom albume, ktorý chystáme na koniec roku 2011.Nevieme ešte či použijeme tieto nahrávky, alebo to skúsime nahráť nanovo.

Keď som už spomínal chystanú radovku, niekde som zachytil (možno fórum zóny), že všetky skladby na nej by sa mali začínať zámenom „ JA“. Tri z ich už poznáme, mohol by si ale prezradiť  aspoň jednu ďalšiu a doplniť, kto ma zatiaľ najväčší podiel na tvorbe textov?

Ďalšie sú: Ja už nebudem piť, Ja ešte nechcem zomrieť, Ja som jednička, Ja a moja princezná...a bude tam aj cover Olympicu „Já“. Preto ide skladanie textov tak pomaly, lebo nie je to sranda urobiť také texty. Keby sme neboli limitovaný tým „Ja“, tak album by bol už dva roky vonku. Texty robíme váčšinou spolu s Revom, jeden z nás prinesie nápad a potom to spoločne dokončujeme. 

To je k tomuto mini interview z mojej strany všetko. Ja ti ďakujem za tvoj čas a ochotu. Prajem všetko dobré jak tebe tak celej kapele, nech vám to hrá ešte ďalších 27 rokov minimálne!

Ja ďakujem za Tvoju recenziu! Bodaj by všetci mali taký vytríbený hudobný vkus a zmysel pre krásu ako Ty!

Recenziu k "Všetko najlepšie" nájdete TU
richard.muska@gmail.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára