nedeľa 30. septembra 2012

Rozhovor: Duncan Reid

Kto si prečítal moju nedávno zverejnenú recenziu k sólovke basáka Boys - Duncana Reida vie, že som sľuboval aj rozhovor o tomto skvelom diele. Sľub som splnil a tak sa môžete pustiť do čítania v pokračovaní článku.
1. Ahoj Duncan. Najprv by som ti chcel pogratulovať k tvojmu novému Cédečku, je skvelé. Mne a mojim známym sa naozaj páči. Rád by som sa opýtal ako dlho si premýšľal o vytvorení tohto albumu? Bolo to až po odchode z Boys, alebo myšlienka na sólo projekt sa zrodila už dávno?


Ďakujem Richard. Ty a tvoji kamaráti ste očividne veľmi inteligentní ľudia s výborným hudobným vkusom. Tiež očakávam, že rovnako aj skvelo vyzeráte! :)

Boys som opustil v októbri minulého roku po ukončení Japonského turné. Chlapci ale o mojom plánovanom odchode vedeli, už 6 mesiacov predtým, čiže nebolo to žiadne náhle rozhodnutie. Vtedy vo mne vznikla myšlienka na sólový projekt. Pred odchodom som skladby plánoval použiť na nový album Boys a na chystanú druhú dosku Mattless Boys.

2. Keď som už spomenul Boys, čo bolo dôvodom tvojho odchodu? Ak o tom chceš rozprávať samozrejme.

Nad skutočným dôvodom som rozmýšľal naozaj dlho. Na povrchu to možno bol typický príklad "ponorkovej choroby", ktorá sa stáva takmer v každej kapele. Skutočný dôvod bude ale zrejme oveľa komplikovanejší. Možno som sa ale chcel venovať novým veciam, kým ešte je na to čas a viem, že chlapci by brali Boys ako prioritu a venovať sa dvom veciam na raz sa nedá.

Keby si sa na skutočný dôvod môjho odchodu opýtal členov kapely , dostal by si štyri rôzne odpovede, takže kto vie...

3. V tvojich textoch cítim veľa osobných vecí. Bol tvoj život inšpiráciou pre písanie textov?

Veľmi veľkou. Takmer každý text je o mojom živote, o niečom čo som zažil, alebo niekom koho poznám.

4. Po vydaní CD si urobil taktiež videoklip. Kto ho nahrával a čo za miesto bolo na videu? (zabudol som zmieniť, že myslím skladbu Arent Woman wonderful?)

Niesom si istý aký videoklip presne myslíš. Je tu klip Montevideo, kde sú zostrihané snímky z koncertu v Londýne a taktiež v domácom podniku "Clash City Rockers" , ktorý aj bol inšpiráciou pre túto skladbu. Taktiež existuje videoklip k pesničke "Gotta Call Simon", ktorý vytvoril študent z Londýnskeho predmestia Ealing. Ako posledný je klip k skladbe Aren't Woman Wonderful, ktorý vytvorila študentka filmu Andrea Stern v Brazílii. Pri nahrávaní sme museli prispôsobiť skladbu tak, aby pasovala k videu, ktoré bolo spravené ešte predtým,

5. Koncert v Londýne bol akustický. Prečo práve akusticky? Plánuješ odohrať ďalšie koncerty aj v budúcnosti? Ak áno v akých mestách?

Milujem hrať uplugged. Je to skvelá cesta ako dať kapelu hudobne dokopy. Keď totiž dokážete skladbu zahrať bez chyby akusticky, s elektrinou to je potom vždy jednoduchšie. 

Momentálne mám naozaj plno ponúk na koncerty. V pláne je turné po Nemecku a okrem toho budú ďalšie show po UK, Argentíne a Uruguaji. Samozrejme vždy uvítam hrať na nových miestach a veľmi rád by som hral opäť v Bratislave, kde sme s Boys zažili skvelé časy. Aktuálne a chystané koncerty môžete sledovať na www.littlebighead.co.uk.

6. Kto vlastne sú členovia kapely?

Alex Gold hrá gitaru. Alex bol zo začiatku plánovaný ako bubeník pre Boys, ale kapelu som opustil skôr ako sa k nám stačil pripojiť, takže som si ho zobral so sebou. Je to výborný hudobník, ktorý dokáže hrať snáď na všetkom.

Anna Donorski hrá druhú gitaru a v osobnom živote pracuje pre Ronyho Wooda ako gitarový technik. Okrem mojej kapely má Anna aj mnoho iných projektov ako napríklad skupinu Wet Dog.

Na bicích máme Francúza Gillesa Baillargueta, ktorý hrával s Jesus and Mary Chain.

7. Ake sú prvé ohlasy na "Little big head"? Páči sa ľuďom?

Je to rôzne. Sú ľudia, ktorí si myslia, že je to najlepšia nahrávka akú vôbec počuli a ľudia, ktorí potrebujú pár dní aby si mysleli to isté. :)

8.  Na obale albumu držíš v ruke fialový Rickenbacker. Nepamätám sa aby som ťa videl s podobnou basou. Je to tvoj nový prírastok alebo je to photoshop? 

Áno je to photoshop, ale myslím si, že by som si podobný kúsok mal určite zabezpečiť!

Duncanovi ďakujem za rozhovor a jeho čas. Verím, že sa Vám rozhovor páčil a kto ešte stále nemá nový "Little big head" nech to určite zmení. Kontaktovať môžete priamo Duncana na duncan@littlebighead.co.uk


richard.muska@gmail.com



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára